måndag 28 januari 2013

Titta vad jag hittade

Jag hittade tillbaka till min Stor-blogg igår efter ett långt uppehåll. Idag hittade jag hit till denna Lill-blogg. Det får mig att minnas Stor-Klas och Lill-Klas som är en saga av H.C. Andersen eller en tecknad serie från USA, men då försvinner bindestrecken och det blir Storklas och Lillklas. Jag borde kanske också ta bort bindestrecken för att inte verka lika stor som den store H.C.

Den här bloggen skapades som en slags protest mot Twitter. Jag hade svårt att ta till mig den korta formen, men samtidigt så ville jag försöka lära mig att skriva kortare inlägg. Så blev det Krusing Marie. Ett krus och Ing-Marie i en liten omändrad förening. Detta är alltså en slags skolbänk. För mig. Jag har BTW försökt att uppdatera Twitter med jämna mellanrum, men det vill sig inte. Det är inte min grej. Twitter verkar dock klara sig utan min medverkan. Under tjugohundraelva hade Twitter över hundra miljoner aktiva användare. Den mikrobloggen går alltså inte under utan mig. Det är ett skönt konstaterande. Tills vi möts igen, må Gud hålla dig i sin hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar